ECT (Europe Container Terminals)
Opdracht | Wegdek dichthouden en terminals in conditiehouden |
Aannemer | KWS Infra |
Opdrachtgever | Arcadis / Witteveen & Bos |
Klant | ECT |
Locatie | ECT Delta Terminal en ECT Euromax Terminal |
Werkzaamheden
Het is een ware sport om in het drukke Rotterdamse havengebied onderhoud aan de terminals uit te voeren. Er heerst 24 uur per dag bedrijvigheid. Non-stop worden er schepen uitgeladen en worden containers verplaatst. Burdie verstaat de kunst herstelwerkzaamheden uit te voeren ongeacht de omstandigheden.
Er is door het intensieve gebruik en het zware verkeer schade ontstaan de combideklaag van de ECT Delta Terminal en ECT Euromax Terminals. De schade bestaat uit scheuren en diepe spoorvorming. Dat laatste wordt voornamelijk veroorzaakt door de zware onbemande AGV’s (automatisch geleide voertuigen) die altijd in hetzelfde spoor rijden.
Een combideklaag is een sterke vloer. Deze vloer is zeer geschikt voor locaties waar de belasting zo groot en langdurig is, dat asfalt vervormt. De combinatiedeklaag is een deklaag waarin de eigenschappen van twee materialen worden gecombineerd: het flexibele en voegloze karakter van asfalt en het sterke van cementbeton. De combinatiedeklaag bestaat uit een ZOAB (zeer open asfalt beton) met een hoog percentage holle ruimte. Deze holle ruimten worden in een tweede werkgang gevuld met een gemodificeerde cementslurry.
Het nadeel van een combideklaag is de vorming van scheuren. Dat maakt de vloer kwetsbaar. Burdie overbrugt scheuren met Burdie Roadsafe®. Hierdoor krijgt vocht geen kans om in de winter (vorstdooicycles) grotere schades te veroorzaken.
Burdie doet onderhoud. Hersteld ook grote en kleine schades. Burdie houdt terminals in conditie.
Resultaat
De combideklaag is in korte tijd langdurig hersteld met Burdie Roadsafe®.