72 NS-stations – met Burdie Visualsafe opgeleverd binnen 6 maanden
Opdracht | Op 72 NS-stations blindegeleidelijnen verwijderen en nieuwe lijnen aanbrengen |
Aannemer | Van Ooijen |
Opdrachtgever | ProRail |
Locatie | Randstad Noord en Randstad Zuid |
Werkzaamheden
72 NS-stations in de Randstad zijn binnen een half jaar tijd door Burdie voorzien van nieuwe blindegeleidelijnen en waarschuwingsmarkeringen van Burdie Visualsafe. In totaal heeft Burdie 2,8 kilometer oude blindegeleidelijnen verwijderd. Burdie heeft over een lengte van maar liefst 7,1 kilometer nieuwe lijnen aangebracht.
De versleten blindegeleidelijnen zijn zorgvuldig door Burdie verwijderd door te schuren en/of te stralen. Burdie is creatief en innovatief in oplossingen; voor elke schade, ongeacht de kwaliteit van de ondergrond, bedenken wij de juiste aanpak. Op elk perron is de ondergrond door Burdie gerepareerd en geëgaliseerd. Na het egaliseren, behandelt Burdie het oppervlak met een speciale primer. Voor elke ondergrond is er een primer die een goede hechting van de blindegeleiddelijnen garandeert. De blindegeleidelijnen van Burdie Visualsafe voldoen vanzelfsprekend aan de wettelijke eisen én aan de strenge voorwaarden die ProRail stelt.
Om reizigers zo min mogelijk te hinderen, is het werk uitgevoerd in afgezette gebieden van zo’n 10 meter. Burdie past zich zoveel mogelijk aan de omstandigheden aan; bij verwachte drukte op een perron verplaatsen wij het werk naar een rustigere zone. Of wij werken in de nachtelijke uren. En als het mogelijk is, liften we mee op een tijdelijke buiten gebruik stelling van een perron. Deze enorme klus heeft Burdie binnen een tijdsbestek van een half jaar opgeleverd.
Resultaat
72 NS-stations die met slijtvaste blindegeleidelijnen van Burdie Visualsafe voldoen aan de strenge voorwaarden van ProRail.